E L E C O M 9 0

آموزش دروس مهندسی برق از راه دور(مجازی)
E L E C O M 9 0

آموزش از راه دور برای رشته های مهندسی برق، مخابرات، الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، شبکه های کامپیوتری و مخابرات امن/رشته های کامپیوتر، سخت افزار نرم افزار هوش مصنوعی و ..حهت هماهنگی برای تدریس خصوصی مجازی و دریافت رمز فایلها با این ایمیل تماس بگیرید:
elecom90@gmail.com
اینستاگرام: elecom90

E L E C O M 9 0

آموزش دروس مهندسی برق از راه دور(مجازی)

بر اساس تحقیقات جدیدی که تحت رهبری پروفسور دانشگاه American University صورت گرفته، محققین به این نتیجه رسیده اند که ۹۲ درصد از دانشجویان، مطالعه کتاب های فیزیکی را به e-book ترجیح می دهند.

پروفسور Naomi Baron در این تحقیق نظرات دانشجویان بیش از ۳۰۰ دانشگاه در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، ژاپن، آلمان و اسلواکی را مورد استفاده قرار داده است.

دانشجویان در این تحقیق به ۲ دلیل عمده برای ترجیح دادن کتاب های کاغذی به نسخه های الکترونیکی اشاره کرده اند. دلیل نخست اینکه هنگام مطالعه e-book موارد بیشتری برای اختلال در تمرکز و حواس پرتی وجود دارند، از جمله تنظیمات، نوتیفیکیشن ها و بخش های دیگر دستگاه الکترونیکی. دلیل دوم نیز به این موضوع باز می گردد که مطالعه کتاب روی نمایشگر، ممکن است به خستگی چشم و حتی سردرد منجر گردد.

البته علاقه به کتاب های کاغذی تنها به دلیل بالاتر بودن راندمان این نوع از مطالعه نیست و موارد احساسی نیز در این موضوع نقش دارند. برای نمونه می توانیم به دانشجویان کشور اسلواکی اشاره کنیم که ۱ نفر از هر ۱۰ نفر آنها در تحقیق مورد بحث، بوی خوشایند کاغذ و کتاب را در زمره دلایل خود اعلام کرده اند.

از سوی دیگر اما جای نگرانی برای طرفداران reader الکترونیکی نیز وجود ندارد، چرا که پروفسور Baron می گوید عمق درک کاربر به ابزاری که مطالعه روی آن صورت می گیرد بستگی ندارد. در نتیجه مطالعه یک متن استاندارد روی نمایشگر و کاغذ، به یک اندازه در قوه ادراک کاربر تاثیر گذار خواهند بود.



منبع

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">