E L E C O M 9 0

آموزش دروس مهندسی برق از راه دور(مجازی)
E L E C O M 9 0

آموزش از راه دور برای رشته های مهندسی برق، مخابرات، الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، شبکه های کامپیوتری و مخابرات امن/رشته های کامپیوتر، سخت افزار نرم افزار هوش مصنوعی و ..حهت هماهنگی برای تدریس خصوصی مجازی و دریافت رمز فایلها با این ایمیل تماس بگیرید:
elecom90@gmail.com
اینستاگرام: elecom90

E L E C O M 9 0

آموزش دروس مهندسی برق از راه دور(مجازی)

آنتن های مارپیچی

پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۰۰ ق.ظ

آنتن مارپیچ یا Helical آنتن خاصی است که به عنوان ترکیبی بین آنتن حلقوی Loop  و آنتن دو قطبیِ Dipole در نظر گرفته می شود. این آنتن از سیم رسانا به شکل مارپیچ ساخته می شود. آنتن های مارپیچی معمولاً روی صفحه زمینی نصب می شوند و خط تغذیه بین انتهای مارپیچ و صفحه زمین متصل می شود.


 

آنتن های Helix معمولاً از پهنای باند در مقایسه با سایر انواع آنتن ها پشتیبانی می کنند. از نظر ناظر عادی ، آنها به صورت یک یا چند "چشمه" یا مارپیچ روی صفحه ای منعکس کننده صاف سوار می شوند. این آنتن ها با پلاریزاسیون  دایروی از میدان های الکترومغناطیسی ساطع می کنند و به آنها پاسخ می دهند.

این آنتن ها در یکی از دو حالت کار می کنند: حالت عادی و محوری. در حالت عادی ، قطر و گام مارپیچ در مقایسه با طول موج کم است. در نتیجه ، عملیات شبیه یک قطب کوتاه الکتریکی یا دو قطبی است. تابش به صورت خطی به صورت موازی با محور آنتن قطبی شده و حداکثر تابش در زاویه های راست محور مارپیچ صورت می گیرد. این حالت / پیکربندی پهنای باند باریک و کارایی کمی دارد. این ها برای آنتن های جمع و جور برای رادیوهای دو طرفه قابل حمل و موبایل و برای آنتن های پخش تلویزیونی UHF استفاده می شوند.

 

 

در حالت محوری ، قطر و گام مارپیچ با طول موج قابل مقایسه است. در این حالت ، به عنوان یک آنتن جهت دار عمل می کند. برخلاف حالت عادی ، راه حلهای ساده ای برای تعیین خصوصیات تابش در حالت محوری در دسترس نیست. در نتیجه ، برای حالت محوری از روشهای عددی و تحلیلی تجربی تعیین شده برای تعیین این عوامل استفاده می شود. این حالت / پیکربندی اغلب توسط ایستگاههای زمینی در سیستمهای ارتباطی ماهواره ای استفاده می شود.

آنتن های مارپیچی معمولاً در به اصطلاح bays دو ، چهار یا گهگاه عناصر بیشتر با بازتابنده متصل می شوند. کل مجموعه را می توان در صفحات افقی (آزیموت) و عمودی (ارتفاعی) چرخاند ، بنابراین سیستم می تواند به سمت یک ماهواره خاص هدایت شود. اگر ماهواره در مدار زمین ثابت نباشد ، می توان چرخاننده های آزیموت و ارتفاع را طوری دنبال کرد که مسیر ماهواره را در آسمان دنبال کنند.

 

نظرات  (۲)

۱۱ آذر ۹۹ ، ۱۶:۴۳ ناجی سافت
وقتش رسیده که خودت مدیر کسب و کارت باشی
ناجی سافت ، تنها ارائه دهنده راهکارهای هوشمند بین المللی در ایران
- طراحی وبسایت های هوشمند شخصی ، فروشگاهی
- طراحی اپلیکیشن های پیشرو با قابلیت نصب برروی تمام سیستم های عامل
(بدون تاثیرپذیری از تحریم)
- ارائه راهکارهای فروش انلاین و دیجیتال مارکتینگ
- اموزش زبان های برنامه نویسی به صورت پروژه محور
در کنار شما هستیم

https://najisoftco.com
عالی بود..ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">